Ce este o aplicatie software de tip CRM?

/, Business, CRM/Ce este o aplicatie software de tip CRM?
Captura de ecran cu tabloul de bord pe un calculator

Foarte simplu explicat, un crm reprezinta o suita de unelte (aplicatii) care te ajuta sa-ti gestionezi intr-un mod cat mai eficient interactiunea cu clientii. De unde vine acronimul CRM? De la denumirea in limba engleza a procesului de gestionare a relatiei cu clientii. CRM = Customer Relationship Management.

In viitor afacerile vor fi de doua feluri – pe internet sau deloc.

(Bill Gates)

Un CRM iti permite sa iti construiesti o baza de date despre clienti, pe care tu sau angajatii tai pot sa o actualizeze pe masura ce apar noi prospecti, noi oportunitati, noi contracte, apar noi vanzari. Avand toate datele despre clienti stocate intr-un singur loc, intr-o maniera centralizata, te va ajuta pe tine si pe angajatii tai sa fi mai organizat, mai eficient, sa colaborati mai usor, va permite managementului o privire mai rapida si mai detaliata asupra activitatii de vanzari, asupra modului in care exceleaza firma.

Am nevoie de un CRM pentru afacerea mea?

Esti persoana fizica autorizata, esti un mic intreprinzator? Esti un start-up? Esti deja o companie consacrata? Nu conteaza. Indiferent de categoria pe care o reprezinti, un CRM este absolut necesar. De ce? Motivul e simplu: cu totii vindem produse sau servicii clientilor nostri. Daca folosesti exceluri, calendare, notite pe caiet pentru a gestiona informatiile despre clienti, e un motiv in plus sa te gandesti la adoptarea utilizarii unei aplicatii CRM.

Ai angajati care interactioneaza cu clientii si doresti sa-i poti coordona si monitoriza mai bine activitatea? Un CRM te poate ajuta cel mai bine.

Nu in ultimul rand, o aplicatie de tip CRM te poate ajuta sa ai o privire de ansamblu despre activitatea companiei, despre productivitatea angajatilor, sa poti sa faci un forecast a vanzarilor, sa vezi care campanii de marketing au fost mai eficiente, etc.

De ce nu ai vrea un CRM?

Studiile din domeniu au identificat doi factori majori pentru care companiile nu adopta foarte usor utilizarea solutiilor CRM:

  • Costurile de implementare/utilizare. In medie un CRM implica un cost de licentiere pentru fiecare utilizator care incepe de la 10 Euro / luna si poate ajunge pana la cateva sute de euro.
  • Durata implementarii / adoptarii. Rezistenta la schimbare a angajatilor genereaza probleme managementului in ceea ce priveste procesul de implementare si adoptie a unei solutii CRM. Am putea spune ca succesul implementarii unei solutii CRM (indiferent de cat de bun este softul) este in cea mai mare parte generat de rapiditatea in care solutia este adoptata, inteleasa si utilizata corect de catre angajati.

Doresti un CRM pentru IMM-ul tau? Iti recomandam platforma eOKEY.ro